روزهای اول ورود

روزهای اول ورود



تاریخ : 1401/6/1 ساعت 18:24






خلاصه مطلب: در هفته اول ورود به کانادا چه کارهایی باید انجام دهیم کارت PR کانادا و SIN نامبر کانادا چیست

 

به محض ورود به کانادا چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

🕑 برای اینکه در پروسه مهاجرت بتوانید همه کارهای ضروری خود را برنامه ریزی  و مدیریت کرده و دچار بحران مهاجرت نشوید ، لازم است در همان روزهای اول ورود ( هفته اول ورود به کانادا ) این کارها را انجام بدهید...

 

اول : اقدام برای خرید سیم کارت و موبایل

🔺شما برای سهولت در افتتاح حساب بانکی و سایر امور ضروری خود احتیاج به یک سیمکارت شخصی با مالکیت خودتان دارید. همچنین برای نیازهای ارتباطی خود موبایل برای شما ضروری است پس به محض ورود برای داشتن آن اقدام کنید.

 

دوم  : اقدام برای اخذ بیمه سلامت دولتی ( استانی ) کانادا

🔸لازم است بدانید پس از درخواست بیمه دولتی دستکم سه ماه طول می کشد تا بتوانید کارت بیمه خود را دریافت کرده و از خدمات درمانی رایگان کانادا بهره مند شوید، پس اقدام برای آن را در الویت قرار دهید . به تمامی مهاجران توصیه می کنیم قبل از سفر به کانادا یک بیمه خصوصی نیز برای خود و خانواده خریداری کنند.

 

سوم : اقدام برای اخذ شماره بیمه اجتماعی یا همان SIN))

🔸در پستهای گذشته مفصلا در باره SIN Number توضیح داده ایم . شما بدون این شماره که کد بیمه اجتماعی شماست اجازه کار در کانادا نخواهید داشت بنابراین اقدام برای آن از ضروریات روزهای اول ورود است . برای گرفتن سین نامبر لازم است به یکی از دفاتر  Service Canada مراجعه کنید.

 

چهارم : ارائه  اطلاعات لازم به اداره مهاجرت

🔸حتما در همان روزهای اول ورودتان آدرس دقیق محل سکونت و آدرس پستی خود را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید . زیرا برای ارسال نامه ها یا  ارسال کارت اقامت شما این آدرس ضروری است.

 

پنجم : افتتاح حساب بانکی در یک  بانک معتبر کانادا ؛

🔸یکی دیگر از کارهای ضروری بدو ورود افتتاح حساب بانکی است . برای افتتاح حساب لازم است با پاسپورت ، برگه تأییدیه اقامت و آدرس مشخص محل سکونت خود به یکی از بانکهای نزدیک به محل زندگی تان مراجعه کنید.

 

کارت اقامت دائم کانادا

Permanent Resident Card

PR Card


   کارت اقامت دائم کانادا (Canada PR Card) کارتی است رسمی و یک سند شناسایی است که اثبات کننده وضعیت شما  ، بعنوان یک مقیم دائم کانادا می باشد  و مدت زمان اقامت در کانادا برای 5 سال روی آن درج شده است، در صورت خارج شدن  از کانادا  ، برای  ورود مجدد به این کارت نیاز خواهید داشت .
از ژوئن سال 2002  به بعد ، تمامی افرادی که شرایط اقامت دائم در کانادا را کسب میکنند ، بطور اتوماتیک در طی پروسه مهاجرت ، اولین  کارت PR خود را دریافت میکنند . این افراد تازه وارد "مهاجر تازه وارد" یا "Landed Immigrant"  طی ماه اول ورود به کانادا این کارت را در آدرسی که به هنگام ورود به فرودگاه کانادا اعلام کرده اند، دریافت خواهند کرد مگر اینکه مشکلی در آدرس یا عکس خود یا یکی از افراد خانواده وجود داشته باشد.

 

درخواست کارت اقامت دائم (PR Card Canada)

درخواست PR کارت زمانی الزامی است که  شما مقیم دائم کانادا باشید و   :
شما اقامت دائم را قبل از 28 ژوئن سال 2002 کسب کرده باشید و یا ؛
این عنوان را بعد از 28 ژوئن 2002 دریافت کرده ولی در آن زمان کارت را دریافت نکرده باشید و یا:
شما نیاز به جایگزین کردن PR کارتی را دارید که تاریخ اعتبار آن منقضی شده و یا گم شده و یا به سرقت رفته باشد.
 اعتبار کارت PR هر پنج سال منقضی می شود ، لذا باید ضمن کنترل تاریخ اعتبار آن ، حداقل 90 روز قبل از مسافرت به خارج از کانادا ، برای صدور کارت جدید درخواست نمایید.
اگر کارت PR شما گم شود و یا بسرقت رفته و یا از بین برود ، اگر در داخل کانادا هستید بلافاصله با اداره تابعیت و  مهاجرت کانادا (CIC) با شماره تلفن 2100-242-888-1 تماس بگیرید و در صورتیکه در خارج از کانادا هستید، مراتب را به نزدیکترین دفتر صدور ویزای کانادا اطلاع دهید.

 

SIN   نامبر کانادا چیست ؟

🔺یک شماره ملی ۹ رقمی منحصر بفرد می باشد که برای هر فرد تازه وارد که اقامت دائم کانادا را دریافت نموده است و یا دانشجویانی که با استادی پرمیت (اجازه تحصیل) و یا افرادی که با ورک پرمیت ( اجازه کار) وارد کانادا گردیده اند صادر می شود.

🔺این شماره در واقع کد ملی در کاناداست که علاوه بر شناسایی افراد , برای کلیه خدمات دولتی و معاملات کاربرد دارد.
دانشجویان و همسران آنها که دارای اجازه کار (ورک پرمیت ) هستند، پس از ورود به کانادا و انجام امور اولیه همچون اجاره منزل (مشخص شدن آدرس) می توانند با پاسپورت و (استادی پرمیت و یا ورک پرمیت) خود به نزدیکترین دفتر Service Canada مراجعه نمایند و برگه حاوی سین نامبر را دریافت نمایند.

درخواست SIN 

برای درخواست سین نامبر باید یکی از مدارک زیر را همراه داشته باشید :
کارت اقامت دائم  (PR Card) صادر شده توسط اداره تابعیت و مهاجرت کانادا
مدرک تاییدیه  اقامت دائم (IMM 5292) و ویزای کانادا  که به پاسپورت شما الصاق شده باشد ،
سابقه حضور در کانادا (اگر قبل از 28 ژوئن سال 2002 وارد شده اید)
 پس از ارائه فرم درخواست و مدرک ذکر شده ، چنانچه مدرک و فرم درخواست کامل باشد ، شماره SIN ، در همان ملاقات اول به شما اعلام خواهد شد  و کارت SIN  ، طی ده روز کاری به آدرس شما ارسال خواهد شد .
چنانچه مایل به درخواست SIN ، از طریق پست باشید ،  میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
برای تقاضای فرم درخواست SIN ، با شماره تلفن زیر تماس گرفته و گزینه 3 را انتخاب کنید: 7218-206-800-1
بعد از دریافت فرم ، آنرا تکمیل نموده و  بهمراه اصل مدرک خود ، به آدرس زیر ارسال نمایید :
Service Canada
Social Insurance Registration Office
 
اگر طبق قانون یا بواسطه ازدواج نام خود را تغییر دادید، 60 روز فرصت دارید تا برای دریافت SIN جدید اقدام کنید.
 
افرادی که از دنیا رفته اند و ساکن ساسکاچوان و یا خارج از کانادا بوده اند بهتر است، فامیل آنها نسبت به اطلاع به اداره SIN کانادا اقدام کنند. بقیه استانهای کانادا به صورت آنلاین این اطلاعات توسط سازمان ها داده خواهد شد.